شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در جلسه انجمن شهرستان سلسله مطرح کرد؛

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

انجمن شهرستان سلسله

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله، گفت: کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله به ریاست میلاد شرفی، فرماندار و با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل  کتابخانه های عمومی؛ محمدشریف خجنجری، بخشدار فیروزآباد؛ بهزاد حق ندر، رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام (ره)؛ کیانوش سوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فروزان نظری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی استان؛ شهلا حسنوند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری سلسله برگزار شد.

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در این جلسه ضمن تشکر از اهتمام جدی فرماندار شهرستان در تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی، گفت: انجمن پارلمان کتابخانه‌های عمومی است و آنچه در مجموعه انجمن به تصویب می‌رسد برای کتابخانه‌های عمومی لازم‌الاجر است.

وی با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌ها یک تشکیلات مشورتی و قانون‌گذاری است، افزود: هرچه مصوبات جلسات انجمن کاربردی‌تر باشد، قطعاً خروجی بسیار مؤثرتر خواهد بود و تاثیرگذاری بیشتری در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد داشت. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به تغییر کارکردهای کتابخانه‌های عمومی، گفت: امروز خدمات متعدد و متنوعی در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی امروزه به مراکز ارتباطات و تعاملات اجتماعی تبدیل شده‌اند، افزود: لازم است شهرداری‌ها برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی از کتابخانه‌ها کمک بگیرند، چون کتابخانه‌ها با لایه‌های زیرین جامعه ارتباط دارند. 

وی افزود: هرچه حوزه کتابخانه‌های عمومی را پوشش دهیم، بسیاری از نابسامانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی کنترل خواهند شد.

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

فرماندار سلسله نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای افزایش سرانه مطالعه باید همه چیز در مسیر قانونی طی شود، گفت: با توجه به کارکردهای متنوع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شناسایی ظرفیت‌ها مهم است.

میلاد شرفی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در رشد کتابخوانی در بین دانش‌آموزان، بیان داشت: آموزش و پرورش و مدارس می‌توانند کمک شایانی به رشد کتاب‌خوانی در جامعه داشته باشند؛ چراکه کودکان باید زندگی را بیاموزند و با خواندن کتاب مفهوم زندگی را درک کنند. در این میان آموزش و پرورش در رشد کتابخوانی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه شهردارها باید فکر فرهنگی داشته باشند، افزود: ارتقای فرهنگ شهری برای توسعه مکانی که مدیریتش بر عهده ما است بسیار مهم است.

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

شرفی با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ، گفت: رهبر انقلاب وقتی دستوری را ایراد می‌کنند، نخست مسئله فرهنگی آن را می‌بینند. از این رو نگرانی برای مسائل فرهنگی همچون کتاب و کتابخوانی و وجود کتابخانه در شهر و روستاهایمان بسیار مهم است.

جانمایی ساختمان مناسب به منظور بازگشایی کتابخانه عمومی شهر فیروز آباد، تسریع در تکمیل پروژه ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان و مساعدت دستگاه های اجرایی با کتابخانه های عمومی در برنامه های مختلف از مهم ترین مصوبات این جلسه بود. 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل  کتابخانه های پیش از این جلسه به صورت جداگانه با میلاد شرفی، فرماندار شهرستان سلسله نیز دیدار و گفتگو کرد.

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

گفتنی است، سرپرست اداره کل  کتابخانه های عمومی استان همچنین با حضور در محل پروژه کتابخانه شماره دو شهر الشتر از نزدیک از بخش های مختلف این پروژه بازدید و در جریان امور قرار گرفت. 

کتابخانه‌های عمومی با لایه‌های زیرین جامعه در ارتباط هستند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =